A. Greubel, D. Andres, and M. Hennecke. Analyzing Reporting on Ransomware Incidents: A Case Study. Social Sciences, MDPI AG, volume 12, issue 5, pages 265, 2023. A. Greubel, J. Wenkmann, H.-S. Siller, and M. Hennecke. Teaching Reflective Use of Technology: A Piloted Workbook Based on Evacuations. Proceedings of the 20th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA2023), 2023. J. Grothaus, A. Greubel, L. Dickmeis, A. Herold, M. Elsholz, M. Hennecke, and T. Trefzger. Vorstellung einer Lernumgebung für ein fächerübergreifendes MINT-Projekt: Das gläserne Ökosystem. 2023. J. Andersen, M. Baum, C. Dictus, A. Greubel, L. Knippertz, J. Krüger, I. Neumann, B. Priemer, S. Ruzika, J. Schulz, H.-S. Siller, and R. Tiemann. Critical Thinking - Gelegenheit für MINT-Lernen in der Zukunft? Die Zukunft des MINT-Lernens – Perspektiven auf (digitalen) MINT-Unterricht und Lehrkräftebildung, Springer, volume 1, 2023. A. Greubel and H.-S. Siller. Learning about black-boxes: A mathematical-technological model. Proceedings of the Thirteenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), 2022. A. Greubel, H.-S. Siller, S. Ruzika, and L. Knippertz. Teaching Mathematical Modeling with Computing Technology: Presentation of a Course based on Evacuations. Proceedings of the 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, 2022. A. Greubel, L. Scheuring, and M. Hennecke. Ein Tool zur Visualisierung von Redstone-Schaltungen in Minecraft. 19. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), 2021. A. Greubel, J. Schmitt, and C. Ziegler. Vorstellung eines Lernspiels für Datenbank-Abfragesprachen. INFOS 2021, 2021. A. Greubel, H.-S. Siller, and M. Hennecke. EvaWeb: A Web App for Simulating the Evacuation of Buildings with a Grid Automaton. European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL2021), 2021. A. Greubel, H.-S. Siller, and M. Hennecke. Teaching Simulation Literacy with Evacuations: Concept, Technology and Material for a Novel Approach. European Conference for Technology Enhanced Learning, 2020. A. Greubel, T. Rudolph, and M. Hennecke. VeraSQL: An educational client for relational databases. 18. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), 2020. A. Greubel and S. Kounev. Towards an Evaluation Framework for Tor Load Balancing. Work in Progress Paper at the 36th Annual Computer Security Applications Conference (ACSAC 2020), 2020. A. Greubel, S. Pohl, and S. Kounev. Quantifying measurement quality and load distribution in Tor. Proceedings of the 36th Annual Computer Security Applications Conference (ACSAC 2020), 2020. A. Greubel, T. Hegemann, M. Ifland, and M. Hennecke. Relevanz der Codequalität in einem Praktikum mit automatisch getesteten Programmierabgaben. Vierter Workshop zur Automatische Bewertung von Programmieraufgaben (ABP 2019), pages 27-34, 2019. M. Berges, M. Ehmann, R. Gall, A. Greubel, N. Günzel-Weinkamm, V. Haller, M. Hennecke, U. Heuer, J. Kronawitter, A. Lindner, and N. Pöhner. Erfahrungsbericht zur Qualifizierungsmaßnahme Informatik als Erweiterungsfach (Lehramt Realschule) in Bayern. GI-Fachtagung Informatik und Schule (INFOS 2019), 2019. N. Pöhner, T. Schmidt, A. Greubel, M. Hennecke, and M. Ehmann. BlocklySQL: A new block-based editor for SQL. Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, ACM, pages 4:1-4:2, 2019. A. Greubel, A. Dmitrienko, and S. Kounev. SmarTor - Smarter Tor with Smart Contracts. Annual Computer Security Applications Conference (ACSAC 2018), 2018.