A. Greubel, D. Andres, and M. Hennecke. Analyzing Reporting on Ransomware Incidents: A Case Study. Social Sciences, MDPI AG, volume 12, issue 5, pages 265, 2023. A. Greubel, J. Wenkmann, H.-S. Siller, and M. Hennecke. Teaching Reflective Use of Technology: A Piloted Workbook Based on Evacuations. Proceedings of the 20th International Conference on Cognition and Exploratory Learning in Digital Age (CELDA2023), 2023. J. Grothaus, A. Greubel, L. Dickmeis, A. Herold, M. Elsholz, M. Hennecke, and T. Trefzger. Vorstellung einer Lernumgebung für ein fächerübergreifendes MINT-Projekt: Das gläserne Ökosystem. 2023. A. Greubel, L. Scheuring, and M. Hennecke. Ein Tool zur Visualisierung von Redstone-Schaltungen in Minecraft. 19. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), 2021. A. Greubel, H.-S. Siller, and M. Hennecke. EvaWeb: A Web App for Simulating the Evacuation of Buildings with a Grid Automaton. European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL2021), 2021. A. Greubel, H.-S. Siller, and M. Hennecke. Teaching Simulation Literacy with Evacuations: Concept, Technology and Material for a Novel Approach. European Conference for Technology Enhanced Learning, 2020. A. Greubel, T. Rudolph, and M. Hennecke. VeraSQL: An educational client for relational databases. 18. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI), 2020. A. Greubel, T. Hegemann, M. Ifland, and M. Hennecke. Relevanz der Codequalität in einem Praktikum mit automatisch getesteten Programmierabgaben. Vierter Workshop zur Automatische Bewertung von Programmieraufgaben (ABP 2019), pages 27-34, 2019. M. Berges, M. Ehmann, R. Gall, A. Greubel, N. Günzel-Weinkamm, V. Haller, M. Hennecke, U. Heuer, J. Kronawitter, A. Lindner, and N. Pöhner. Erfahrungsbericht zur Qualifizierungsmaßnahme Informatik als Erweiterungsfach (Lehramt Realschule) in Bayern. GI-Fachtagung Informatik und Schule (INFOS 2019), 2019. N. Pöhner, T. Schmidt, A. Greubel, M. Hennecke, and M. Ehmann. BlocklySQL: A new block-based editor for SQL. Proceedings of the 14th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, ACM, pages 4:1-4:2, 2019.